Header FB

insert_pixel_code_here

Code Pixel FB

Kelebihan Tuisyen Online Bersama Tutor



Dewasa kini, perkembangan teknologi begitu pantas sehinggakan sebuah telefon bimbit yang dahulunya berwarna hitam putih sahaja telah menyerupai sebuah computer pada zaman sekarang. Memang tidak dapat dielakkan lagi, kita terpaksa menerima perubahan teknologi pada zaman sekarang sehinggakan proses perniagaan pun telah dijalankan online sahaja pada zaman sekarang.

Begitu juga dengan teknik pembelajaran sekarang. Ada Universiti yang menawarkan kursus Ijazah hanya dengan belajar online dan menghadiri kelas online sahaja di rumah.

Adik-adik, apakah kelebihan mengambil kelas tuisyen online?

Dewasa kini, jika kita lihat, ramai remaja terlibat dengan masalah social seperti mengambil dadah kerana terikutkan kawan-kawan kurang baik.

Antara kelebihan tuisyen online ialah :
1)    Dapat mengelakkan masalah social seperti dadah
2)    Fokus adik-adik lebih kerana jarak adik-adik dengan Tutor atau Cikgu tuisyen hanya selangkah dua sahaja iaitu jarak adik-adik dengan computer.
3)    Ia lebih senang untuk faham kerana ia seperti adik-adik duduk di meja depan sekali dalam kelas
4)    Bagi yang mengambil tuisyen online secara individu, untungnya adik-adik boleh sentiasa bertanya terus jika tidak faham.
5)    Bagi yang mengambil tuisyen online secara berkumpulan, adik-adik juga boleh bertanya terus jika tidak faham, tetapi berkongsi masa dan soalan dengan rakan-rakan yang lain. Walaubagaimanapun, insyaAllah saya akan bantu kesemuanya untuk mendapat keputusan yang cemerlang dalam Matematik.
6)    Secara peribadinya bagi saya lah, seorang Tutor, saya lebih suka dan memilih untuk belajar dengan Cikgu secara online kerana untuk Berjaya ini, kita sendiri yang kena usaha lebih. Dengan mengambil tuisyen online, adik-adik yang berada di rumah mempunyai lebih masa untuk usaha lebih tanpa gangguan, J

Ok lah adik-adik, setakat itu lah sedikit pengetahuan yang abang share kali 
ini.Terima kasih, J



No comments:

Post a Comment

Kenapa Perlu Belajar Matematik & Apakah Keistimewaannya

Dalam sesuatu pengajian, diperingkat Sekolah, kita di dedahkan dengan pelbagai ilmu berguna kita belajar. Ada bidang Sains, Saster...